Jak się pozbyć cellulitu?

Ćwiczenia na cellulit

Ćwiczenia na cellulit
oceń artykuł

Chociaż cellulit nie zawsze dotyczy osób otyłych, to jednak istnieją ćwiczenia, które pomagają usunąć cellulit w każdym przypadku. Na czym one polegają i w jaki sposób należy je wykonywać?

Jeśli ćwiczenia mają na celu nie tylko redukcję wagi, konieczne jest sprawdzenie, które partie wymagają najbardziej efektywnego działania. Na cellulit najczęściej sprawdzają się ćwiczenia aerobowe, mające na celu rozbudowę tkanki mięśniowej. To one najbardziej efektywnie spalają tłuszcz, dlatego są bardzo często polecane przez trenerów. W przypadku, gdy ćwiczenia muszą być wykonywane nie tylko ze względu na występowanie cellulitu, ale również na nadwagę, wtedy poleca się różnorodną aktywność fizyczną.

Jak pozbyć się cellulitu

Cellulit najczęściej występuje na udach, dlatego też w celu jego likwidacji poleca się ćwiczenia obejmujące te partie ciała. Doradza się między innymi bieg w miejscu wraz z unoszeniem wysoko kolan. To aktywuje nie tylko mięsień czterogłowy w obu udach, ale również mięśnie łydek. Naprzemienne wykroki pomagają nie tylko spalić tłuszcz, ale mogą być stosowane również jako forma rozgrzewki, ponieważ pomagają rozciągnąć mięśnie przed bardziej wymagającą aktywnością. Ćwiczenia na cellulit obejmują także skoki na skakance oraz przysiady z obciążeniem. Początkowo dobrze jest wykonywać wszystkie ćwiczenia pod okiem trenera – chcąc rozwinąć mięśnie, a nie tylko spalić kalorie, niezbędne jest utrzymywanie prawidłowej postawy podczas tego typu aktywności.

Serum na redukcje cellulitu - Vialise

Ćwiczenia redukujące cellulit

By utrzymać prawidłową postawę oraz nieco utrudnić ćwiczenia, można skorzystać z rozciągliwej sportowej taśmy, którą zakłada się na nogi. Pozwala to także na statyczne ćwiczenie wewnętrznej części ud. Dzięki zwiększeniu trudności ćwiczeń łatwiej także zrzucić zbędne kilogramy. Na początku jednak postawić na podstawową aktywność, by wzmocnić mięśnie. Dopiero potem można skorzystać z taśmy oraz wykonywać na przykład przysiady z obciążeniem. Jak ćwiczyć na cellulit? Tak jak w przypadku ćwiczeń wykonywanych w innych celach istotne jest to, by treningi przeprowadzać regularnie – nie wystarczy wyczerpująca aktywność raz w tygodniu. Jednocześnie trening nie może być zbyt intensywny – kontuzje sprawią, że zwiększona aktywność nie będzie możliwa.

Sport na cellulit

Co powinny zrobić osoby, które nie lubią ćwiczyć samodzielnie lub nie przepadają za gimnastyką? Najlepiej jest w takim przypadku wybrać odpowiedni sport na cellulit. Polecana jest między innymi jazda na rowerze, podczas której nie tylko można szybko spalić kalorie, ale również wzmocnić mięśnie ud. Dodatkowo tego typu aktywność można uprawiać w grupie kilkuosobowej, co na pewno ją uatrakcyjni. Polecane jest również pływanie, zwłaszcza dla tych osób, które mają problemy z kręgosłupem lub stawami. W przypadku chęci pozbycia się cellulitu warto rozważyć aerobik wodny.

Codzienne ćwiczenia, które można odbywać bez konieczności specjalnego sprzętu czy nawet miejsca w domu to między innymi wchodzenie po schodach (optymalne jest mieszkanie na wyższym piętrze). Wiele miejsca nie wymagają także ćwiczenia mięśni ramion, które muszą być wykonywane jeśli cellulit pojawił się także na tej części ciała. Ćwiczenia na mięśnie ramion obejmują wymachy oraz podnoszenia ciężarków (można zastąpić je butelkami wypełnionymi wodą lub piaskiem).

Vialise na cellulit

2 Komentarzy

  1. Swooper

    Ćwiczenia na cellulit to takie same ćwiczenia jak na spalanie tkanki tłuszczowej. I nie liczcie na to, że jak będziecie robić brzuszki, to zniknie Wam tłuszcz na brzuchu, a jak przysiady, to na tyłku. Tłuszcz będzie znikał równomiernie i najczęściej najpóźniej z tych miejsc, na których wam najbardziej zależy. Niestety, bolesna, ale prawda 🙂

  2. Forest

    Najlepsze są ćwiczenia aerobowe i nie jednostajne bieganie, tylko interwały, które spalają tkankę nie tylko w danym momencie, ale również przyspieszają metabolizm po zakończeniu ćwiczeń. Dzięki temu cellulit będzie znikał szybciej, ale trzeba się pilnować żeby nie podjadać, przede wszystkim słodyczy, bo z ćwiczeń niewiele zostanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *